SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri muhtevain ciddi olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman elan heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı alışverişlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM muayyen bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek muhtevain meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı bir zaman elan heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO muhtevain en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli fark da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu yer değişikdır. SEO çallıkışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir trafik dürüstışı sağlamlar.
Bu iki konsept, muhtevaerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise gaye elan ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan güzel ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.